Bestelling
Vanuit welke landen kan ik een bestelling plaatsen?
Axeswar Design opereert vanuit Gent (België) en levert in meer dan 25 landen: België, Nederland, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Denemarken, Zwitserland, Ierland, Italië, Estland, Hongarije, Letland, Litouwen, Polen, Slowakije, Slovenië, Tsjechië, Zweden, Spanje, Finland, Noorwegen, Kroatië, Portugal, Griekenland, Verenigde Staten en Canada.
Je hoeft jezelf dus niet meer te verplaatsen om je favoriete design-accessoires, geschenken, verlichting of gadgets op de kop te tikken.
Moet ik me eerst registreren alvorens te kunnen bestellen?
Neen, registreren hoeft niet maar kan wel. Je hebt de keuze om te winkelen als gast of als ingelogde, geregistreerde gebruiker. Als je vermoedt dat het niet bij een eenmalig bezoekje aan de Axeswar-shop zal blijven, dan heeft registratie zeker zijn voordelen. Je hoeft dan de volgende keren niet telkens opnieuw je adresgegevens in te vullen, wat het aankoopproces danig zal versnellen. Registratie heeft ook nog andere voordelen, zoals: het opslaan van meerdere adressen, bestellingen bekijken en volgen, verlanglijstjes aanmaken,...
Wat als een product niet voorradig is?
De artikelen op de website worden aangeboden tot uitputting van voorraad. Indien van een bepaald artikel het laatste exemplaar verkocht of besteld werd, wordt de vermelding 'niet op voorraad' zichtbaar. Het artikel kan dan tijdelijk niet besteld en uitgeleverd worden. Wil je verwittigd worden via e-mail zodra het artikel weer beschikbaar is, klik dan op de betreffende pagina op de link 'Ontvang e-mail zodra artikel terug in stock is'.
Betaling
Kan ik veilig betalen?
Axeswar Design kiest enkel voor 100% veilige betaling. Zowel voor koper als verkoper dient betaalveiligheid te allen tijde gegarandeerd te zijn. Daar is iedereen bij gebaat. Alle data-overdracht op de Axeswar-website vindt dan ook plaats in een beveiligde omgeving met een 256 bit SSL certificaat. Persoonsdata, betalingsdata en alle andere informatie wordt steeds geëncrypteerd (versleuteld) verzonden. Ook paswoorden worden in een versleuteld formaat opgeslagen.
Ons betaalsysteem hebben we toevertrouwd aan Mollie, een vaste waarde in veilige online betalingen en facilitator voor de online betalingen van inmiddels al meer dan 25.000 bedrijven en webshops. Mollie voldoet aan de strengste veiligheidsnormen op vlak van online betalingen, waardoor uw transactie perfect veilig zal verlopen.
Elke bestelling geplaatst via onze site, wordt automatisch gelinkt naar de ultrabeveiligde server van Mollie. Axeswar Design heeft daarbij nooit inzage in uw vertrouwelijke gegevens.
Hoe kan ik betalen?
Door samen te werken met Mollie biedt Axeswar Design aan haar klanten de meest ruime waaier van veilige online betaalmogelijkheden aan. Je kan met name kiezen voor betaling via:
- bankkaart (Bancontact/MisterCash, Maestro)
- credit card (Visa, MasterCard)
- PayPal
- iDeal
- Sofort Banking (je kan binnen SOFORT je persoonlijke bankgegevens invullen waarna de betaling wordt overgemaakt; een apart SOFORT account is niet nodig!)
- Belfius Direct Net
- KBC Touch
- Carte Bancaire
- GiroPay
- EPS
- Klarna Achteraf Betalen
Kan ik een factuur bij mijn bestelling krijgen?
Ja, een factuur wordt automatisch bij elke bestelling opgemaakt en per e-mail toegestuurd. Ben je BTW-plichtig dan kan je bij check-out in het opmerkingen-veld je BTW-nummer vermelden.
Hoe gebruik ik mijn cadeaubon?
Indien je een Axeswar Design-cadeaubon kreeg, kan je deze zowel gebruiken in onze winkel te Gent als in onze webshop. Om online met je cadeaubon te betalen, dien je bij de check-out de code op de bon in te voeren in het veld ‘kortingscode’.
OPGELET: wanneer het totale aankoopbedrag kleiner is dan de waarde van de gebruikte cadeaubon dan gaat het resterende saldo van de cadeaubon onherroepelijk verloren. Zorg er dus voor dat u shopt voor een bedrag dat MINSTENS zo groot is als de waarde van de cadeaubon.
Kan ik ook betalen met een Cadeaubon Gent?
Ja, dat kan. Axeswar Design aanvaardt je Cadeaubon Gent op volgende wijze:
- in de fysieke Axeswar shop: op vertoon van je Cadeaubon Gent
- in de Axeswar-webshop: contacteer ons via e-mail of telefoon om je Cadeaubon Gent (geheel of gedeeltelijk) om te zetten in een kortingscode waarmee je online kan bestellen.
Levering
Via welke verzendingsdienst wordt mijn bestelling geleverd?
Voor België gebeurt levering via de pakjesdienst van Bpost. Daarbij kan je kiezen voor Thuislevering (op het door jou opgegeven adres), of voor Afhaling (in één van de 1.400 afhaalpunten van Bpost). Er is zeker een afhaalpunt bij jou in de buurt of op je route.
Voor leveringen buiten België wordt eveneens beroep gedaan op de pakjesdienst van Bpost of samengewerkt met de internationale pakketvervoerder DPD die je pakje op het door jou opgegeven adres afleveren. Alle verzendkosten kan je hier raadplegen.
Waar kan ik het Afhaalpunt van mijn keuze aanduiden?
Ben je een klant uit België, dan kan je inderdaad opteren voor afhaling van je pakje in één van de 1.400 Afhaalpunten van Bpost. De aanduiding van het Afhaalpunt van jouw keuze kan je meteen doen tijdens het bestelproces.
Ben je een klant buiten België, dan kan je niet voor afhaling in een Afhaalpunt opteren. Je pakje zal steeds verzonden worden naar het door jou opgegeven adres.
Kan ik mijn online bestelling ook gewoon zelf komen afhalen in de winkel in Gent?
Ja dat kan, en dat is uiteraard extra voordelig. In dat geval betaal je immers geen enkele verzendkost. NA INGAVE VAN JE VERZENDADRES (!) moet je verder in het bestelproces gewoon aanvinken 'afhalen in onze winkel in Gent'. Je pakje zal klaarliggen in de winkel van zodra je bestelling is afgerond. Je komt er dan om wanneer het jou best past, uiteraard tijdens de openingsuren (van maandag tot zaterdag, doorlopend van 10 tot 18u).
Waar wordt mijn bestelling afgeleverd?
De plaats van levering is deze die je zelf aangeeft bij je bestelling. Kies gewoon wat jou het beste uitkomt: levering bij je thuis, op je werk, bij de buren of familie,... Of kies ervoor om je pakje zelf te gaan afhalen in onze shop te Gent of bij één van de 1.400 afhaalpunten van Bpost in België.
Wat is de leveringstermijn van mijn bestelling?
Na ontvangst van betaling worden de bestelde artikelen meteen verzonden. Bpost of DPD zorgen er vervolgens voor dat je je pakje doorgaans al binnen de 48u. zal ontvangen. Internationale leveringen kunnen langer duren.
Kies je voor afhaling in de winkel te Gent, dan zal je pakje meteen nadat je het besteld hebt voor jou klaarliggen. Wanneer je het komt ophalen, bepaal je volledig zelf. Kom er gewoon om wanneer jou dat het beste uitkomt. We zijn open van maandag tot zaterdag, doorlopend van 10 tot 18u.
Kan ik mijn bestelling laten toekomen op een welbepaalde dag?
Ja, Belgische klanten kunnen bij verzending via Bpost tijdens de checkout exact aanduiden op welke datum ze hun pakje thuisgeleverd willen krijgen. Tijdens het bestelproces klik je daartoe op ‘Kies uw eigen bezorgmoment’. Je krijgt dan de keuze uit 10 data waarop je bestelling kan aangeboden worden. Er zit dus zeker een dag bij waarop het jou best past. Je pakje zal dan op die gekozen dag geleverd worden, gewoonlijk tussen tussen 8u en 13u.
Wat als ik niet thuis ben bij levering?
Meestal gebeurt levering tussen 8u en 13u (Bpost) en tussen 9u en 17u (DPD). Als je niet thuis bent op het moment van levering, wordt je pakket naar een Afhaalpunt in je buurt gebracht. De postbode of koerier laat in dat geval een briefje achter in je brievenbus, met vermelding van het adres van het Afhaalpunt en het tijdstip vanaf wanneer je het pakket kan ophalen. Neem je identiteitsbewijs mee wanneer je je pakket gaat afhalen. Je krijgt 7 dagen tijd om het op te halen, daarna wordt het terug naar de afzender gestuurd.
Als je echter op voorhand weet dat je tussen 9u en 17u (bijna) nooit thuis bent, kan je bij je bestelling ook altijd kiezen voor levering op een ander adres dan je thuisadres (bv op je werk, bij je ouders,...).
Kan ik het traject van mijn pakje ergens opvolgen?
Ja, bij elke bestelling bezorgen we jou een track & trace-link via dewelke je de trektocht van je pakje perfect kan opvolgen. Zo ken je altijd de actuele status van waar je pakket zich bevindt.
Wat te doen als mijn bestelling niet geleverd is?
Wanneer in uitzonderlijke gevallen de reguliere termijn van verzending verlopen is, neem je contact op met Axeswar Design dat vervolgens het pakket voor jou zal traceren. De verantwoordelijkheid voor fout doorgegeven leveringsadressen ligt volledig bij de koper en kunnen extra kosten veroorzaken.
Kan ik mijn bestelling in cadeauverpakking ontvangen?
Ja, dat kan voor de meeste producten. Op de productpagina dien je dan aan te duiden of je cadeauverpakking wenst. Voor sommige volumineuze producten kan helaas geen cadeauverpakking voorzien worden.
Kan ik mijn bestelling als cadeau laten opsturen naar iemand anders?
Natuurlijk kan dat! In dat geval geef je het postadres van die persoon op als leveringsadres bij je bestelling.
Kan ik een cadeaubon laten opsturen naar iemand anders?
Ook dat kan. Het is de trouwens de ideale oplossing om iemand te verrassen, maar hem/haar tóch nog een eigen keuze te laten maken. Je kan ervoor opteren om de cadeaubon naar jou te laten verzenden en vervolgens persoonlijk af te geven, of je kan de bon ook rechtstreeks laten verzenden naar degene die je wil verrassen. De ontvanger kan de cadeaubon vervolgens verzilveren bij Axeswar Design te Gent, of hij kan er online mee betalen.
Wat bij beschadigde artikelen of fabricagefouten?
Alle geleverde artikelen worden vooraf door Axeswar Design grondig nagekeken op eventuele fabricagefouten en vervolgens met de grootste zorg verpakt en verzonden. Mocht je toch een beschadiging opmerken, dan dien je dit via een e-mail aan [email protected] te melden binnen de 14 dagen. Samen zorgen we dan voor de beste oplossing: meestal het retourneren van het defecte artikel waarna jou kosteloos en onmiddellijk een nieuw pakket wordt toegestuurd. Mocht eenzelfde artikel niet meer in voorraad zijn, dan wordt het aankoopbedrag teruggestort of kan je desgewenst kiezen voor een tegoedbon.
Wat als mijn aankoop me niet bevalt?
Is je aankoop toch niet precies wat je zocht, dan is dat jammer maar het hoeft geen probleem te zijn. Je kunt zonder opgaaf van reden binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van je bestelling via e-mail aan [email protected] aangeven dat je liever afziet van je aankoop. Maak je gebruik van dit retourrecht, dan storten wij jou het aankoopbedrag terug na goede ontvangst van de geretourneerde producten.
Hoe dien ik mijn retourzending te doen?
Retourzendingen dienen te worden terugbezorgd in originele staat. Axeswar Design zal de bestelling terugbetalen zodra het geretourneerde artikel ontvangen werd, en op voorwaarde dat het artikel niet door de klant beschadigd werd. Om discussie terzake uit te sluiten worden alle geleverde artikelen vooraf door Axeswar Design grondig nagekeken.
Retours kunnen persoonlijk door de klant worden teruggebracht naar de winkel te Gent (B) of kunnen per post worden teruggestuurd. Klanten die opteren om een artikel per post terug te sturen, doen dit best aangetekend. Verpak, bescherm en verzegel in dat geval uw retour voldoende en hergebruik bij voorkeur de originele verpakking. Het risico van het retour zenden ligt bij de klant of de verzenddienst (indien aangetekend). De vervoerskosten van de retourzending moeten vooraf betaald zijn en zijn ten laste van de klant.